Újabb érv a Pilates mellett

Erős hasizmok Pilates-tornával

Sokan hasizom erősítőként tekintenek a Pilatesre, melynek gyakorlása – az erős hasizmokon túl – sokkal több előnnyel jár, a megnövekedett hajlékonyságtól az erősebb, formásabb test (alsótest, felsőtest) kialakításán keresztül a kedvfokozó hatásig sorolhatnánk a mozgásforma jótékony hatásait.

A fenti állítást támasztják alá a legújabb kutatások, melyek szerint középkorú hölgyek és urak felsőteste láthatóan erősödött a Pilates gyakorlásának köszönhetően.

Ezekben a kutatásokban az a legérdekesebb, hogy a hagyományos Pilates nem helyez nagy hangsúlyt a felsőtest fejlesztésére – természetesen vannak a Pilates eszköztárában fekvőtámaszok, vállgyakorlatok, de kifejezett felsőtest gyakorlat nem sok van a tradícionális Pilatesben -, s mégis, az erős hasizmok/központi izmok hatással vannak a felsőtest fejlődésére.

A test egy összefüggő láncként viselkedik, s ez a lánc csak annyira erős amennyire a leggyengébb láncszeme. Amennyiben a hasizmok gyengék, a teljes testet megmozgató gyakorlatok sem olyan hatásosak. Amennyiben a hasizmok erősek, a lánc is erős, s ez segít több ismétlés elvégzésében mely az egész test erejét és kitartását növelik – ez egy újabb érv arra, miért olyan fontos a hasizmok/központi izmok megerősítése.

Ha úgy érzed nem tudsz továbblépni egy szintről, vagy valami plusz kéne a kitűzött célok eléréséhez, koncentrálj jobban a hasizmok/központi izmok megerősítésére, s a hatás nem marad el, az egész tested követni fogja a fejlődésben!

FacebookTwitterGoogle+Share