A Pilates-torna előnyei

Pilates-módszer

A Pilates-torna

A Pilates torna merőben eltér a hagyományos edzésformáktól. Olyan testrészeket is megmozgat, melyeket más edzések alkalmával csupán nagy nehézségek árán lehet erõsíteni, formálni. Kíméli a gerincet, s nemtõl, kortól függetlenül mindenki számára hasznos segítséget jelent. A Pilates-torna lényegét a speciálisan felépített gyakorlat-sorozatok adják, melyek az egész izomzat egyenletes és harmonikus erõsítését, illetve a tudatos mozgáskultúra, egyfajta testtudat kialakítását célozzák.

A speciális légzéstechnika, valamint az egész törzsizomzatot átmozgató mozdulatok stabilizálják a gerincet és a test minden ízületét. A módszer a légzés segítségével éri el azt, hogy az alsóbb izomcsoportokat is be tudja vonni a mozgásba, így elsõsorban a harmonikus testtartást, testfelépítést és a jó közérzetet segíti elõ.

Joseph Humbertus Pilates több mint 500 különféle gyakorlatot fejlesztett ki, melybõl mindenkinek a testfelépítésének és edzettségének megfelelõ edzés állítható össze. Már heti két alkalom is segíthet az alakformálásban, a mindennapos stressz leküzdésében, de aki gyors eredményre vágyik, az akár kétnaponta is elvégezheti a gyakorlatokat.

Ma már hatalmas tömegek végzik el a gyakorlatokat, s nem csak rehabilitációk során, de a mindennapokban is alkalmazzák. Olyan hírességek tartoznak a Pilates-torna lelkes gyakorlói közé, mint Sigourney Weaver, Jennifer Aniston, Madonna, Julia Roberts, Keanu Reeves, Liv Tyler és Melanie Griffith.

  • bármely edzettségi fokon és bármely életkorban el lehet kezdeni,
  • könnyen elsajátítható és szórakoztató, remek stresszoldó,
  • az edzettségi szintnek megfelelõen alakítható a gyakorlatsor,
  • energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
  • zsírt éget, karcsúsít,
  • szálkás, feszes izmokat formál,
  • csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, vastagbélrák, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
  • segítséget nyújt a csontritkulás megelõzésében,
  • a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
  • növeli az erõnlétet, javítja az állóképességet,
  • fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét
FacebookTwitterGoogle+Share