Pilates változó korban

Pilates óráinkat nem kevés energikus, dinamikus középkorú nő látogatja. A korábbi generációkkal szemben ők már nemcsak tudatosabbak, tájékozottabbak egészségüket illetően, de eltökéltebbek is abban, hogy aktív életmódjukat nem adják fel a változó kor tünetei ellenére sem.

Pedig ezek a tünetek nemegyszer igen kellemetlenek lehetnek, hiszen a hormonháztartás megváltozása a testünket és lelkünket egyaránt megterheli: a bőr, az izom és általában a kötőszövetek veszítenek rugalmasságukból, ugyanakkor  a derék- és combtájon súlygyarapodás tapasztalható, miközben sokaknál hangulatingadozások depresszió léphet fel.

Szerencsére rendszeres mozgással jelentős mértékben csökkenthetők mindezen tünetek. Tapasztalataink szerint a Pilates különösen alkalmas arra, hogy felvegyük a harcot a menopauzával. A Pilates során alkalmazott nyújtó-lazító és légzőgyakorlatok kiválóan oldják a stresszt, ezzel együtt fizikai kondíciónkra, az izomtónusokra és testsúlyunkra is pozitívan hatnak.

Az intenzív mozgás serkenti a vérkeringést, ezzel együtt endorfint szabadít fel szervezetünkben, ami hozzájárul a jó hangulathoz – ez nemcsak azért fontos, hogy edzés után jól érezzük magunkat, de abban is segít, hogy a következő alkalommal rávegyük magunkat a mozgásra.

Természetesen ebben az életkorban fokozottabban kell ügyelni arra, hogy ne vigyük túlzásba a gyakorlatok intenzitását, de egy képzett, tapasztalt oktató erre is figyel.

A klimaxot sok nő veszteségként éli meg: a fiatalság, a vitalitás, a nőiség elvesztéseként, ami gyakran üresség érzésével párosul. Számukra a rendszeres mozgás elengedhetetlenül fontos, hiszen a lélek és a test egyensúlyának visszaállításával segít újra megtalálni önmagukat. Ez az időszak egyben az önreflexió ideje is, sokan számolnak be arról, hogy ilyenkor újraértékelik az életüket és nyitottabbá válnak új dolgok megismerésére, befogadására.

A Pilates hatékony eszköz ahhoz, hogy a változó kort megerősödve, önbizalommal telve és harmóniában éljük meg!

FacebookTwitterGoogle+Share