Pilates szülés után

Sokan teszik fel a kérdést szülés után – elkezdhetek már az első hetekben edzeni azért, hogy újra formába kerüljek?

Úgy tűnhet, az utolsó dolog az edzés, amire az ember az első hetekben gondolhat, de a válasz igen, amennyiben a Pilates a kiválasztott mozgásforma, hiszen a Pilates-torna:

  • az endorphin szint emelésével növeli az életkedvet
  • segít a súlycsökkentésben és a szülés előtti alak visszanyerésében
  • csökkenti a fájdalmakat
  • plusz energiával látja el a tested
  • növeli az erődet és kitartásod, melyekre nagy szükség van egy újszülött ellátásánál

Az első időszak legfontosabb gyakorlatainak a medencefenék izmaira kell koncentrálnia, melyek erősítő hatásuk révén megakadályozzák a véletlenszerű vizeletcsöpögést, gyorsítják a gát és a vagina gyógyulását ezen területek vérkeringésének javításával. (Az esetleges varratokat nem terhelik a gyakorlatok.)

Amennyiben az első napokban nem érzed, hogy dolgoznának a medenceizmaid, ne hagyd abba a gyakorlatokat, mert az izmok dolgoznak, s napokon belül az érzés is visszatér.

Nagyon fontos, hogy figyeljünk a testünk reakcióira, nem szabad sietni és erőltetni az edzést!!

Szintén fontos, hogy gyakorlott Pilates tanártól kérj tanácsokat, illletve sokat segíthet az esetleges szülés utáni depresszió leküzdésében, ha rendszeresen részt veszel csoportos Pilates foglalkozásokon.

A lényeg: bátran vágj bele a Pilates kalandba akár már a szülés utáni első hetekben, de ne feledd, a gyakorlatokat nagyon óvatosan, s csak tapasztalt szakember segítségével szabad végezni!

FacebookTwitterGoogle+Share