Pilates fogyás

Elégedetlen vagy a mérleggel, a tükör sem jó barátod? Elhatároztad, hogy fogyókúrába fogsz? Sajnos, a kalóriabevitel csökkentése önmagában nem elég: a sikerhez az energiafelhasználásodat is növelned kell. Ha keresed ehhez a legjobb mozgásformát, a Pilátest ajánljuk, mivel nemcsak biztosan segít fogyni, hanem több más, a túlsúllyal együtt jelentkező egészségi problémára is választ ad.

Az 1920-as években a Pilates torna kitalálójának eredetileg az volt a célja, hogy megkönnyítse azoknak a betegeknek a rehabilitációját, akik valamilyen mozgásszervi betegségben szenvedtek, például ízületi gyulladás, csontritkulás, gerincproblémák kínozták őket. Azonban hamar kiderült, hogy a rendszeresen végzett Pilátes-torna szinte mindenki számára remek mozgásforma: testformáló, zsírégető, izomerősítő, jót tesz az egészségnek fizikailag és mentálisan is. Hat érvet gyűjtöttünk össze, miért érdemes a Pilátest választani azoknak is, akik fogyni, izmosodni szeretnének:

Intenzív kalória-égetés, kevesebb verejték

A Pilates az izmok – köztük a legeldugottabb mélyizmok – erősítésével növeli az izomtömeg egészét, így intenzívebbé teszi az egész test energiafelhasználását, még „üresjáratban”, edzésen kívül is. Nem fog patakzani a verejték rólad, a Pilates-torna mégis hatékonyan segíti a fogyást.

Elegánsabb testtartást kölcsönöz
A Pilates tónusosabbá, erősebbé teszi az izmaidat, és közben az egész testedre hat. Nemcsak a hasad teszi feszesebbé, hanem a hátsód is, a gerinc környéki izmok erősítésével pedig fokozatosan átrendezi a testtartásodat, magad sem veszed észre, de kihúzod magad, karcsúbb, elegánsabb, magabiztosabb lesz az egész megjelenésed, járásod is.

Unalom nélküli edzés
A test különböző részein lévő izmok feszesítése sokféle gyakorlatsort igényel, tornaeszközökkel vagy anélkül, zenei háttérrel vagy csendben, befelé figyelve – a Pilates torna így sohasem válik unalmassá.

Keringésserkentő, emésztésjavító
Az edzések ötvözik az erősítő és a kardió edzések előnyeit, jó hatásúak a szív és az érrendszer működésére, az egész test egészségére is. Elősegítik a jobb vérkeringést, a jobb nyirokáramlást, serkentik az anyagcserét, fokozzák a bélműködést, gyorsítják az emésztési folyamatokat, így közvetve ezzel is hatékonyabbá teszik a fogyást, az optimális testsúly elérését.

Diéta helyett: konyhai reform, egészségtudatosság
A Pilates-torna következetes, rendszeres művelése mellett nem feltétlenül szükséges fogyókúrába  kezdeni (kivéve persze, ha orvos javasolja). A radikális fogyókúrák helyett egy általános életmódreformot ajánlunk: tudatos, kiegyensúlyozott étrendet, sok friss, szezonális zöldség-gyümölcsöt, alacsonyabb zsírtartalmú húsokat, fehérjéket. Ahogy a Pilates tartást, önbizalmat kölcsönöz, egyre inkább fogod értékelni, becsülni a tested, jobban fogsz vigyázni rá. Az elért eredmények megtartása a legjobb motiváció!

Általános egészségjavító hatás
Nehéz lenne felsorolni mindazt a kedvező hatást, amelyet a Pilates-torna tud nyújtani testednek, lelkednek egyaránt. Fizikai előnyei közül a legfontosabbak: csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet, hatékonyan csökkenti a mozgásszervi sérülések, izomgörcsök, betegségek miatti fájdalmakat, enyhíti az ízületi gyulladást, erősíti az immunrendszert, fokozza a tüdő kapacitását. Az  mélyizmok erősítésével javítja a gátizmok tónusát is, így még a szexuális életed is örömtelibbé teheti. Mentális, pszichés előnyei is felbecsülhetetlen értékűek: serkenti a központi idegrendszer működését, segíti a memóriát, a problémamegoldó képességet, csökkenti a stresszt, a szorongást, motiváltabbá tesz, fokozza a figyelmet és a koncentrációt, javítja az érzelmi stabilitást is.
Jótékony mellékhatásként az éjszakákat is pihentetőbbé teszi, hatékonyan vethető be alvászavarok, álmatlanság ellen is.

Forrás:

http://www.fitnesshealth101.com/fitness/pilates/life

http://life.gaiam.com/article/how-pilates-can-help-you-lose-weight

http://lepilates.com.au/weight-loss-with-pilates/

FacebookTwitterGoogle+Share