5 tipp, hogyan kezdd el a Pilatest

Sokan gondolják, hogy az évek múlásával egyre merevebbek lesznek. Nos, ez ellen lehet hatásos eszköz a Pilates, mely ráadásul sok olyan más dologban is részesít, melyek segítségével jobban érzed majd magad.

Néhány dolog ezek közül:

  • Javítja a testtartást és az egyensúlyt
  • Energetizál
  • Növeli a stressztűrő képességet
  • Csökkenti a vérnyomást és az ízületi fájdalmakat
  • Jó hatással van a memóriára
  • Rendszeres gyakorlás esetén súlycsökkentő hatású

Amennyiben rászántad magad, hogy elkezded a Pilatest, ne feledd az alábbi öt jótanácsot:

1. Mielőtt beiratkozol egy tanfolyamra, nézz utána, milyen az instruktorod, milyen típusú Pilatest oktatnak!

Valamelyik tanfolyam magára a test fizikális valójára, mások inkább az elmére, az érzelmekre, a spiritualitásra koncentrálnak. Vannak egyéni és csoportos órák, és különbséget kell tenni a földön, eszköz nélkül, valamint a labdás ill. a géppel végzett gyakorlatok között is. Minden instruktor más és más módon interpretálja a Pilatest, így lehetséges, hogy jó néhány tanfolyamot fel kell térképezned mielőtt megtalálod az igazit, amelyik számodra a legmegfelelőbb.

2. Kezdőként a kezdő Pilates tanfolyammal kezdd el az utad!

A legtöbb stúdió vagy fitness center-nél találni kezdő tanfolyamot, mely lépésről lépésre vezet be a Pilates  világába. Figyelembe veszik az egyén egészségi állapotát (vannak e keringési, izületi panaszok, stb), s ettől függően tanítják meg a gyakorlatok helyes testtartását, kivitelezését – amennyiben szükséges, akkor segédeszközök igénybevételével, vagy olyan gyakorlatok tanításával, melyek kevésbé veszik igénybe az elején a tanuló testét, szellemét. A cél minden esetben a fokozatos, de biztonságos fejlődés, az erő és kitartás növelése.

3. A céljaidnak megfelelően válassz Pilates tanfolyamot!

Amennyiben stresszoldás és relaxáció a célod, úgy olyan stúdiót keress, ahol ezeket helyezik a fókuszba (mindamellett, hogy a testedet is erősítik és formálják). Amennyiben fizikálisabb kihívást keresel, azt is megtalálod a különböző Pilates irányzatok között.

4. Kerüld el a sérüléseket, ne siess!

A Pilates a tested megismerésének és használatának folyamata. Mielőtt biztos ismerője leszel a helyes testtartásoknak és gyakorlatsoroknak, először lassan, óvatosan kell megtanulnod a kivitelezésüket. Így nemcsak sérüléseket, húzódásokat, de a korai kudarcélményeket is elkerülheted!

5. Ismertesd a fizikai/egészségügyi állapotodat a trénereddel!

Az instruktorodnak minden fizikai, egészségügyi problémáidról tudnia kell, hogy a legmegfelelőbb módon tudja veled végrehajtatni a gyakorlatokat, pózokat. Egy tanult Pilates oktató mindig megtalálja a módját hogy a képességeidhez és korlátaidhoz igazítva adja át neked e mozgásforma lényegét, titkait.

FacebookTwitterGoogle+Share