10 érv a Pilates mellett

1.  Pilates – a teljes alakot formáló mozgásforma

Más mozgásformákkal ellentétben a Pilates a belső, központi erőre fókuszál, s a testet egészként kezelve edzi. Fejleszti az erőt, a kiegyensúlyozott izomfejlődést, a test és az izületek rugalmasságát, lazaságát. A tudatos légzéssel és szellemi koncentrációval kombinálvca olyan edzettségi szintet garantál, melyet más mozgásformánál nehéz lenne megtalálni. Nem véletlen, hogy a Pilates nagyon népszerű mint rehabilitációs, vagy akár kiegészítő mozgásforma az élsportolók körében is.

2. Edzettségi szinthez és a személyes igényekhez igazítható

Mindegy hogy kezdő, vagy aktív sportolóként, vagy akár idősebb emberként találkozol a Pilatessel, a gyakorlatok minden esetben a személyre szabottan fogják a fejlődésedet segíteni.

3.  Erő izomhegyek építése nélkül

A Pilates nem a dagadó izmok fejlesztésének módszere, a gyakorlatok hangsúlya a hosszú, formás, feszes izmok építésén van. Tónust ad a test izmainak, s a funkcionális izmok edzése révén segít a gyakorlójának a mindennapi élet kihívásainak kezelésében.

4. Laza, rugalmas test

A gyakorlatok kivitelezése mindig az izmok és az izületek terhelhetőségének határainak figyelembevételével történik, s fokozatosan növelik a test rugalmasságát, lazaságát.

5. Fejleszti a törzs izmait, erejét

A hát, a medence és a has mély izmainak az erősítése segíti az erős hát kialakítását, a helyes testtartás és mozgás fejlesztését, elsajátítását. Amennyiben ezek az izmok erősek, az egész test alpjaiként szolgálnak, melyekre lehet építkezni, s tehermentesítik azokat az izmokat és izületeket, melyek túlságosan igénybe voltak véve az addigi helytelen testtartás, vagy mozgás miatt. Nem beszélve arról, hogy ezen izmok edzése eredményezi a mindenki által vágyott feszes, izmos has elérését.

6. Javítja a testtartást

Az alapgyakorlatok, aztán a kiegészítőkkel végzett gyakorlatok elvégzésén keresztül a Pilates megtanítja a test harmónikus önkifejezését, melynek egyik eredménye az egészséges, szép testtartás megszerzése.

7. Növeli az energiád

Paradoxnak tűnhet, de egy bizonyos pontig minél többet edzel, annál több energiád van, s annál inkább szeretnéd csinálni a gyakorlatokat. A Pilates összhangba hozza a légzésed a vérkeringéseddel, stimulálja az izmokat és a gerincet, s a felszabaduló endorphin segítségével jó érzéssel és energiával telíti el a tested.

8. Csökkenti a súlyod, feszes, karcsú megjelenést ad

A Pilates rendszeres gyakorlása megváltoztatja a tested. Erős, feszes, karcsú izmokat épít, gyönyörű testtartást ad. Megfelelő táplálkozással kombinálva nagyon hatásos súlycsökkentő mozgásformaként szolgál.

9. Fejleszti a test-szellem kapcsolatot

A kellő figyelemmel és koncentráltsággal végrehajtott Pilates gyakorlatok a test és szellem kapcsolatát építik, melyek egysége nélkülözhetetlen a boldog, kiegyensúlyozott élethez.

10.  Sokféleképp, sok helyen kezdheted tanulni a Pilatest

Most már egyre több helyen tudod elkezdeni ennek a csodálatos mozgásformának a gyakorlását, a legfontosabb az elkötelezettség és fokozatosság: határozd el magad, s ne légy türelmetlen. Tartós és látványos fejlődést nem lehet két hét alatt elérni, de az állandó gyakorlás hétről hétre formálja a tested és a szellemed. Keress egy Pilates oktatót, s kezd el a testreszabott mozdulatok gyakorlását – légy türelemmel, gyakorolj sokat, s a munka garantáltan meghozza gyümölcsét!

FacebookTwitterGoogle+Share